Zonder Google’s beta B2B search audit is het lastig om consumenten- en zakelijke zoekopdrachten te scheiden. Vooral wanneer ze vergelijkbare woorden gebruiken om een enkel item te kopen of een bulkbestelling te doen. Mensen nemen niet altijd groothandels- of bulkbestellingen op in hun zoekopdracht.
Langzaam rolt Google de optie uit om campagnes alleen te richten op de zakelijke gebruiker op basis van branche en bedrijfsgrootte. Met deze nieuwe targeting-opties wordt het eenvoudiger om kwalitatieve B2B-leads binnen te halen.
De B2B search audiences zijn onder te verdelen in twee categorieën:
Bedrijfsgrootte:
- Kleine werkgever (1-249 werknemers)
- Middelgrote werkgever (250-999 werknemers)
- Grote werkgever (1.000-10.000 werknemers)
- Zeer grote werkgever (>10.000 werknemers)
Branche:
- Bouwsector
- Branche voor onroerend goed
- Financiële branche
- Gezondheidssector
- Horecasector
- Onderwijssector
- Productiesector
- Technologiesector
Het gebruik van de bovenstaande targeting-opties is net zo eenvoudig als het kiezen van doelgroep-targeting voor een zoekcampagne.